قله سوسن (جمعه 6 بهمن 1402)

تاریخ انتشار: یک شنبه 29 بهمن 1402 ساعت 21:01
بخش: -

گزارش برنامه قله سوسن
6ام بهمن 1402

قله سوسن از ارتفاعات جنوبی هزار مسجد، در محدوده ارتفاعات مشرف به روستای دُلمی از توابع رادکان شهرستان چناران واقع شده است. ارتفاع این قله ۲۶۰۰ متر از سطح دریا بوده و دامنه آن پوشیده از درختان اُرس است. سوسن، نامی غیر رسمی است که کوهنوردان روی این قله گذاشته اند. محلی ها آن را به قله دُلمی می شناسند.
اولین جمعه از بهمن 1402به همراه نوزده نفر از همنوردان  ساعت پنج صبح مشهد رو به مقصد روستا دلمی ترک کردیم.باگذر از رادکان و روستاهای دیگر بارش برف زیبایی های مسیر دو چندان کرده بود وتاجایی که دیگر امکان تردد مسیر بدون زنجیر چرخ میسر نبود بعد از روستا مریچگان زنجیرچرخ های مینی بوس رو بستیم به مسیر ادامه دادیم ساعت نه صبح به روستا رسیدیم بعد از معرفی ارکان اصلی تیم پیمایش خودمان را در برف  شروع کردیم .بعد از دو ساعت پیمایش به خانه های عشایر رسیدیم بیست دقیقه توقف برا خوردن صبحانه داشتیم  سپس به ادامه صعود پرداختیم ساعت یک ظهر در یک هوای سرد زمستانی برافراز قله سوسن ایستادیم بعد از گرفتن عکس به دلیل سرما وبادشدید سریع فرود آمدیم در مسیر توقف کوتاهی برا خوردن ناهار داشتیم در ادامه ساعت چهار نیم عصر به روستا دلمی رسیدیم به سمت مشهد حرکت کردیم
ساعت هشت ونیم  شب همه بسلامتی به مشهد رسیدیم.